חיפוש

השילוב מושלם בין חדשנות לבישול מסורתי 

בישול ואפייה נכונה יכולים לשפר את רמת החיים שלכם בכמה דרגות. מטבח מאובזר, חומרי גלם נכונים ואיכותיים וידע בבישול – אלו הם המרכיבים שיידרשו לכם בכדי להכין את המתכון המנצח בתחום. במאמר לפניכם נפרט על השילוב המושלם בין בישול חדשני לבישול מסורתי.  

 

מסורת מול חדשנות

בישול הוא חוויה שמלווה את האנושות משחר קיומה. בעשורים האחרונים, לחוויית בישול מסורתית זאת נוסף אלמנט מדעי ותעשייתי. אז כיצד ניתן לשלב בין בישול מסורתי לבישול חדשני בצורה הטובה ביותר? ראשית כדאי להצטייד בכלים הנכונים. מכשירי חשמליים למטבח, כלי בישול מרחבי העולם ואפילו מטבחי חוץ יעזרו לכם להתנהל בצורה נכונה יותר. בנוסף לכך, כדאי להכיר מספר נושאים מרכזיים שמבדילים בין בישול מסורתי ובישול חדשני וכיצד ניתן לשלב ביניהם.

 

בישול תעשייתי ובישול מולקולרי

ניתן למצוא את הבישול המסורתי בכמעט כל בית בישראל, בין אם מדובר בבישול מערבי או מזרחי. קובה או קוגל, כמעט כל משפחה תמצאו את הבשלן או הבשלנית שמבשלים בצורה מסורתית את המאכלים האהובים על כל המשפחה. בישול מסורתי מתאפיין בשימוש בחומרי גלם מאזור מסוים, בתהליכי בישול ארוכים ובבישול לפי אינטואיציה ופחות לפי מתכון.

גם את עקבות הבישול התעשייתי (מולקולרי) אפשר לראות בלא מעט בתים בישראל. בין אם בשימוש באבקות למיניהם או במוצרי בישול אינסטנט. בישול זה מאופיין במדידה וזמני בישול מדויקים וקצרים, בגישה מדעית לאוכל ולעיתים בשימוש מוגזם במלח, שומן וסוכר. חשוב מאוד לא לוותר על אף אחת מגישות בישול אלה. שילוב נכון של שתיהן יבטיח לכם מנה מנצחת פעם אחר פעם.

 

לחשוב גלובאלי – לקנות לוקאלי

הכלל לחשוב עולמי – לקנות מקומי, הוא אחד מעמודי התווך של השילוב בין בישול מסורתי לבישול חדשני. בעולם מקושר שבו ניתן להשיג חומרי גלם מכמעט כל נקודה על הגלובוס, כדאי מאוד להשתמש בכלים וחומרי גלם ממגוון ארצות ותרבויות. במקביל לכך בשנים אחרונות מובנים יותר ויותר היתרונות בקנייה של מוצרים מהאזור הגאוגרפי הקרוב אל מקום מגוריכם.

שמירה על טריות, עונתיות, שמירה על מגוון ותמיכה ביצרנים קטנים – אלו הם רק חלק מהיתרונות של קנייה מיצרנים קרובים. בכדי ליהנות מהמטבח הגלובלי מומלץ להשתמש בכלי מטבח מגוונים. בנוסף לכך מומלץ לרכוש חומרי גלם שנשמרים לזמן ארוך ממגוון מדינות. במקביל לכך כדאי לבצע את הרכישות השוטפות למטבח דרך יצרנים וחקלאים מקומיים.

 

לשלב את הטוב שבשני העולמות

לסיכום, שילוב מושלם בין חדשנות לבישול מסורתי זהו מפתח הכלים שיעזור לכם לשפר את חוויית הבישול והאכילה שלכם בצורה הטובה ביותר. זכרו, שילוב בין בישול תעשייתי (מולקולרי) לבישול מסורתי, בדרך שלא מוותרת על אף אחד מהצדדים, וחשיבה גלובלית וקנייה לוקאלית – אלו הם הכללים הטובים ביותר שיעזרו לכם בשילוב זה. בתיאבון!

בישול מסורתי

אולי יעניין אותך גם