חיפוש

העיקר הבריאות – כיצד נוכל לקבל פטור ממס הכנסה כתוצאה ממחלה

אם אובחנתם כסובלים ממחלה מסכנת חיים או אפילו רק מחלה המפחיתה את איכות החיים שלכם ומלווה בתחושות לא נעימות המקשות על התפקוד היומיומי, ייתכן מאוד ואתם זכאים לקבלת פטור ממס עקב מחלה. חשוב להבין כי ישנן מחלות שעצם הימצאותם מזכה בקבלת פטור ממס ויש מחלות שקיומן מהווה עילה לקבלת אחוזי נכות גבוהים המקנים זכאות לקבלת פטור ממס. אז בואו נראה איך זה עובד. מוזמנים להכיר את הנושא מקרוב.

 

מי זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה?

כאמור, פטור ממס הכנסה ניתן לבעלי זכאות בלבד. המדינה לא נותנת מתנות חינם ואם מישהו מקבל פטור ממס הכנסה, דעו שזה מגיע לו ביושר. מטרת הפטור היא לסייע לאנשים בעלי מוגבלות או צרכים רפואיים לפרנס את עצמם בכבוד מבלי צורך להפריש סכומים גבוהים עבור ההפרשות למס הכנסה.

חשוב לדעת כי פטור ממס הכנסה עקב מחלה, ניתן לאחר בחינה מדוקדקת של המצב הרפואי של מבקש הפטור. ניתן להגיש את הבקשה לקבלת הפטור באופן עצמאי, אך ההמלצה היא להיעזר בחברה מקצועית המסייעת במימוש זכויות רפואיות כדי לייעל את התהליך ולמצות ממנו את מירב הזכויות ככל הניתן.

 

מהם התנאים לקבלת פטור ממס הכנסה?

  • אחוזי נכות של 100% על מחלה מסוימת או אחוזי נכות של 90% לפחות מתוכן ליקוי אחד מזכה בלפחות 40 אחוזי נכות.
  • תקופת הנכות לא ניתנה לתקופה של פחות מחצי שנה.

 

אילו מחלות מזכות בקבלת פטור ממס הכנסה?

מחלת הסרטן לדוגמא, מקנה לסובל ממנה פטור ממס באופן אוטומטי למשך שנה אחת ולאחר שנת המס ניתן להאריך אותה לצמיתות. לעומתה, קיימות מחלות שהן לא מזכות באופן אוטומטי בקבלת פטור. אך הן כן מזכות בקבלות אחוזי נכות גבוהים המקנים זכות לקבלת פטור מתשלום מס.

ניתן לחלק את המחלות לקטגוריה מסכנת חיים ומפחיתה איכות חיים. מחלות מסכנות ומקצרות חיים כמו טרשת נפוצה, מחלות לב, מחלות ריאה, מחלת סוכרת, אירוע מוחי, מחלת פרקינסון ואי ספיקת כליות, הן מחלות המקנות אחוזי נכות גבוהים העשויות לזכות את המתמודד עימן בקבלת פטור מתשלום מס הכנסה.

לעומת זאת, קיימות מחולות המפחיתות את איכות החיים והסובל מהן גם הוא עשוי לזכות לאחוזי נכות גבוהים על פי וועדת הביטוח הלאומי, בהתאם למחלות הנלוות, זה יכול להיות פיברומיאלגיה, דום נשימה בשינה, בעיות אורטופדיות, השמנת יתר ועוד מחלות ופציעות המזכות את בעליהן בקבלת אחוזי נכות מסוימים. גם אם לא ציינו את שם המחלה ממנה אתם סובלים, כדאי שתבררו את זכאותכם לקבלת פטור ממס בגינה.

 

לסיכום

קבלת פטור ממס עקב מחלה עשויה להיות רווחית למתמודד עם המחלה. כדי לקבל את הפטור המיוחל יש צורך בהגשת בקשה לרשות המיסים. הדרך היעילה ביותר להגשת הבקשה היא בליווי חברה מקצועית המנוסה בתחום כפי שסיכמנו כאן. בהצלחה.

מחלה

אולי יעניין אותך גם