חיפוש

קורונה – כללים למשתמש המתחיל

רק עכשיו מתחילים לשקול לחזור לטוס? העולם מחכה לכם? ותם התגעגעתם לריח נתב"ג ולאותה ההתרגשות שמציפה אותנו ברגע ההמראה של המטוס? רוצים נופים חדשים? עניתם שכן, אתם צריכים להתאוורר. בחו"ל.                                 

אבל איך עושים את זה עכשיו? בתקופה המאתגרת, שנתונה לשינויים תכופים ואחת עם המון כללים חדשים ולא תמיד ברורים?

מזל שאתם כאן איתנו, הכנו מדריך קצר (לא כל כך) למשתמש המתחיל (וגם מתקדם), כי תמיד יש משהו נוסף לגלות, על התנהלות בתקופה זו. קורונה גייד – התחלנו.

ווידאנו שהבית מלא במסכות ובאלכוג'יל, המזוודה עדיין במקום שהשארנו אותה והדרכון בתוקף ( הפרט האחרון חשוב מאין כמותו, אנחנו גילינו שהתוקף של שלנו עומד להיגמר ממש עוד שנייה ונסיעה לחו"ל הייתה בסכנה). מה עושים עכשיו? צעד צעד.

 

המדריך המלא מא' ועד ת'

כמובן שרצון וההעדפה האישית חשובים, אבל אף אחד לא ביטל את הכללים שהקורונה הכניסה אל תוך חיינו. ומדובר בכללים רבים. לפני הכל, כדאי לבדוק האם המדינה שאותה נרצה לבקר, לא מופיעה בשום רשימה שחורה (במקרה שלנו אדומה). חשוב לא פחות, שאנחנו לא מופיעים ברשימה האדומה שלה, של מדינות, שלאזרחיה אין כניסה לשטח אותה המדינה. תגידו אנטישמיות, תגידו אפליה, אנחנו נגיד לכם שזה לא זה ולא זה. פשוט קורונה.

 

 איך בודקים?

אינטרנט וחיפוש קצר של, מילות מפתח, נניח תאילנד קורונה, יגלה לכם מה המצב ואיפה אתם עומדים. העצה הכי טובה שנוכל לתת, זה לבדוק באתרים של שגרירויות, הן של מדינת היעד והן באתר של משרד הבריאות שלנו. המידע שתמצאו, יהיה המידע העדכני והרלוונטי ביותר.

דבר נוסף, חשוב עד מאוד – לא מספיק לבדוק מה המצב נכון לרגע זה, פרט למקרים בהם כרטיס הטיסה שלכם הוא למחר בבוקר. בכל שאר המקרים, צריך לעקוב אחרי המגמות ואפילו לבדוק אתרי חדשות מקומיים של מדינת היעד, על מנת לצפות מבעוד מועד את השינויים האפשריים.

או במילים אחרות, אל תהיו חברה שלנו, שכבר חודש חולמת על שווקי כריסטמס באמסטרדם ועכשיו מבינה שהולנד לא יקרה כבר עד סוף השנה.

 

 מגמה חיובית – מזמינים כרטיס

להזמין כרטיס אתם עדיין זוכרים איך. אבל מה בוחרים? חברות תעופה מציעות לנו כרטיסים ברמות מחיר שונות, בשל העובדה שאנשים מעדיפים כרגע לבטח את עצמם, מפני שינויים וביטולים אפשריים.

תאריך הנסיעה עוד רחוק? אתם עובדים במקום עבודה הומה אדם? או במילים אחרות, תעריכו נכון את רמת הסיכון שלכם, שהמצב בארץ או במדינת היעד ישתנה (מבחינת תחלואה והגבלות) או שאתם תדבקו בקורונה.

אם מבינים שרמת הסיכון היא גבוהה, כדאי להשקיע סכום מעט גדול יותר על כרטיס טיסה ולרכוש אחד עם מדיניות ביטול או שינוי נוחה יותר.

נקודה חשובה פה, היא לבדוק מה באמת מציעה חברת התעופה ומהן האותיות הקטנות. תמיד האותיות הקטנות.

 

 כרטיס טיסה הוזמן, מלון יש – מה עכשיו?

תנאי היציאה מהארץ, תנאי הכניסה למדינת היעד וחזרה הביתה, או במילים פשוטות יותר – איזו בדיקה תצטרכו לבצע. ישנן מדינות אירופאיות שלא דורשות שום בדיקה, למי שיש בבעלותו תעודת התחסנות. מדינות אחרות דורשות בדיקת PCR גם למי שיש בבעלותו תעודת התחסנות, כתנאי כניסה לשטחן ולפעמים גם בדיקת אנטיגן פשוטה מספיקה. כל הדברים האלה, כדאי לבדוק מבעוד מועד ולא להשאיר לרגע האחרון, שכן אם אתם מתבקשים לבצע בדיקת PCR, צריך לקחת בחשבון את זמן ההמתנה.

דבר נוסף, חשוב לזכור למלא טופס יציאה מהארץ ולבדוק האם קיים טופס כניסה למדינת יעד – הרבה מדינות דורשות אותו.

בחזור, אתם מתבקשים לבצע בדיקת PCR של עד 72 שעות (למרות שכבר יש דיבור על הקלה מסוימת בנושא והאופציה לבחור בין בדיקת PCR לבין בדיקת אנטיגן, שהיא זולה ונגישה הרבה יותר). בנוסף, תתבקשו למלא טופס נוסע נכנס ולבצע בדיקה נוספת עם הנחיתה בארץ.

 

 בדיקת PCR או בדיקת אנטיגן בחו"ל – מה צריך לקחת בחשבון?

לזכור שיום ראשון הוא יום חופש באירופה, מה שאומר שתצטרכו לחפש מקומות פתוחים לעשות בהם את הבדיקה הנדרשת, בהתאם ליום של טיסת החזור.

אין כמו לחזור לעשות את הדברים שאנחנו אוהבים, רק תזכרו לשמור על עצמכם לא משנה איפה אתם נמצאים.

חיידק

 

אולי יעניין אותך גם

מה הם מוצרי קד"מ?

בתור בעלי עסקים, הדבר החשוב ביותר הוא לדאוג לפרסום מסיבי של העסק שלכם בדרכים שונות. הדרכים הרגילות לפרסום מוכרות כמעט לכל אחד, וקצת קשה למצוא

קרא עוד »
פינג'אן
טיפים לאירועים
3 שימושים לכירת גז ניידת

מתכננים קמפינג?  אוהבים את השטח? הגעתם למקום הנכון. כירת גז ניידת היא המקום שבו מתחילה החגיגה האמתית. נשמע מוגזם? תחשבו שנייה על בוקר בלי קפה

קרא עוד »
3 מתנות שוות לבת הזוג

בחירת מתנה לבת זוג עשויה להיות עניין מורכב שמצריך מחשבה מעמיקה והיכרות עם עולם המתנות. שכן, יש כל כך הרבה מתנות והקושי גובר ככל שנכנסים

קרא עוד »
זמרת
טיפים לאירועים
איך בוחרים ערכת קריוקי?

אלו שבחרו בעבר ערכת קריוקי לאירוע שהם הקימו יידעו להגיד לכם גם אם תעירו אותם באמצע הלילה שבחירה של ערכה כזו זה לא עניין של

קרא עוד »