חיפוש

שפת הפרחים: תכתבו לה מכתב אהבה בפרחים

בתקופה הויקטוריאנית הקסומה, התפתחה שפה רומנטית ורגשית במיוחד שהתבטאה בפרחים שונים ומשמעותם. דאז, היו לא מעט רגשות שלא היה מקובל לבטא אותם בקול, אך הפרחים אפשרו לרגשות האלה להתבטא בצורה כל כך קסומה, שאנחנו קצת מקנאים שלא נולדנו בתקופה הזו. אז בואו נכיר יחד את שפת הפרחים ונבנה זר לאהובינו, שהוא לא פחות מפואמת אהבה מרגשת.

 

מה היא שפת הפרחים?

אז כפי שאמרנו, שפת הפרחים התפתחה בתקופה הויקטוריאנית ושימשה כשפה המבטאת רגשות שונים כמו: אהבה, כעס, שנאה, בגידה ועוד שלל אחרים. שפת הפרחים או בשמה במקצועי, הפלוריוגרפיה היא שפה מרתקת, שהופכת שילוב של פרחים שונים למשמעויות שונות ונוגות שהופכות את השפה הזו לרומנטית במיוחד. אז בואו נכיר את הפרחים השונים ומשמעויותיהם, כדי שבפעם הבאה שנהיה מאוהבים עד כלות נשמתינו, נוכל להיכנס אל חנות פרחים תל אביב ולבחור זר מדויק לאהוב ליבנו.

 

לכל ורד יש משמעות משלו

לשפת הפרחים ככל שפה, יש דקויות משלה שמייחדות את אותה השפה והופכות אותה לשפה רגשית ומדויקת. כדי להמחיש כמה השפה הזו היא כל כך מדויקת, נדבר דווקא על הפרחים הכי "בסיסיים", שכולנו מכירים, הורדים. הורדים הם אולי הפרחים המוכרים ביותר לביטוי אהבה ובדרך כלל הם יהיו הפרחים הראשונים שנחשוב עליהם כשנרצה לקנות זר לאהובינו. בשפת הפרחים הויקטוריאנית, לכל ורד יש משמעות ואת המשמעות נקבע על פי צבע הורד.

  • ורדים לבנים – טוהר, תמימות.
  • ורדים אדומים – אהבה, תשוקה.
  • ורדים ורודים – חברות אמת.
  • ורד צהוב – קנאה, בגידה.

 

פרחים מיוחדים עם משמעות עמוקה

כמו שלכל איש יש שם, לכל פרח יש משמעות עמוקה ומרגשת בשפת הפרחים. כפי שראינו עם הורדים השונים, שפת הפרחים היא שפה רגשית, שהתפתחה בעקבות הרגשות השונים שהעלו הפרחים השונים. הורד הלבן, משדר לנו טוהר ותמימות בעזרת הצבע הלבן שלו, ואילו הורד הצהוב משדר לנו קנאה ובגידה בזכות הצבע הצהוב, שמסמל רגשות עזים כאלו כבר שנים רבות. אך ישנם פרחים, שמשמעותם כל כך מרגשת, שאנחנו חייבים לשתף אתכם בהם:

גלדיולות: הגלדיולות, מסמלות אופי חזק וכוח בלתי נלאה. הפרחים המיוחדים האלה נועדו בשפת הפרחים להראות למקבל הזר כמה אנחנו מעריכים את אופיו וכמה אנו מעריצים את החוזק שלו.

יסמין: לכל היסמיניות בקהל, בטח תשמחו לגלות שהפרח שלכן הוא בעל משמעות מתוקה להפליא. פרח היסמין מסמן אלגנטיות וחן שאין כמותו, בדיוק כמו הפרח הלבן והקטנטן.

טחב: כן, כן… אנחנו יודעים. טחב רחוק מלהיות פרח. אך ידעתם שמשמעות הטחב בשפת הפרחים הוא אהבת אם? בדיוק כמו האם, הטחב נצמד למשטח עליו הוא גודל ואיננו עוזב אותו עד שמוצא את מותו. הוא מגן על המשטח שלו, מקיף אותו ושומר עליו. בדיוק כמו שאמא שומרת על ילדיה.

 

מכתב אהבה עשוי פרחים

עכשיו, אחרי שלמדנו כמה משמעויות מרגשות משפת הפרחים, הגיע הזמן שנבנה זר מדויק לאהובינו שתהיה לו משמעות עמוקה משפת הפרחים. אז הנה הזר שאנחנו היינו בונים לאהובינו ומשמעותו בשפת הפרחים:

צבעוני\טוליפ בצבעים לבנים וורודים: הצבעוני הוא אמנם לא פרח קלאסי שנבחר בו כשנרצה להראות את אהבתנו. אך בשפת הפרחים הויקטוריאנית הצבעוני מסמל הצהרת אהבה.

ורדים אדומים ולבנים: כמו שקראנו בפסקאות הראשונות, הורדים הלבנים מסמלים טוהר והאדומים מסמלים אהבה ותשוקה. אך בשילוב שני הורדים הללו, המשמעות הופכת למשמעות משולבת. כשנשלב ורדים לבנים ואדומים המשמעות תהיה אחדות וקשר אלמותי.

פרח היערה: פרח היערה הוא פרח מצוין "לקישוט" הפרחים הגדולים יותר בזר שלנו ומשמעותו מיוחדת עוד יותר. פרח היערה מסמל מסירות לאהבה ולאדם לו תתנו את הזר.

גיבסנית: אמנם את שמה אתם לא מכירים, אך מדובר בפרחים הלבנים הקטנים שמצטרפים לכמעט כל זר שנקנה. משמעות הגיבסנית היא אהבה נצחית ותמימות לב.

זר מעוצב

 

אולי יעניין אותך גם

מה הם מוצרי קד"מ?

בתור בעלי עסקים, הדבר החשוב ביותר הוא לדאוג לפרסום מסיבי של העסק שלכם בדרכים שונות. הדרכים הרגילות לפרסום מוכרות כמעט לכל אחד, וקצת קשה למצוא

קרא עוד »
פינג'אן
טיפים לאירועים
3 שימושים לכירת גז ניידת

מתכננים קמפינג?  אוהבים את השטח? הגעתם למקום הנכון. כירת גז ניידת היא המקום שבו מתחילה החגיגה האמתית. נשמע מוגזם? תחשבו שנייה על בוקר בלי קפה

קרא עוד »
3 מתנות שוות לבת הזוג

בחירת מתנה לבת זוג עשויה להיות עניין מורכב שמצריך מחשבה מעמיקה והיכרות עם עולם המתנות. שכן, יש כל כך הרבה מתנות והקושי גובר ככל שנכנסים

קרא עוד »
זמרת
טיפים לאירועים
איך בוחרים ערכת קריוקי?

אלו שבחרו בעבר ערכת קריוקי לאירוע שהם הקימו יידעו להגיד לכם גם אם תעירו אותם באמצע הלילה שבחירה של ערכה כזו זה לא עניין של

קרא עוד »
רכה מיני
טיפים לאירועים
3 סוגי רכבים מומלצים

המשפחה התרחבה? האוטו הישן כבר לא מניע? נמאס לכם מהרעש של המנוע? אם עניתם כן על אחת מהשאלות האלה, כנראה שאתם חושבים על להחליף רכב,

קרא עוד »