חיפוש

מזל טוב להולדת הבן! כך תתכננו ברית בכמה ימים

ברית מילה היא חגיגה משמחת, המחברת אותנו לשורשים היהודיים שלנו ואל אבות אבותינו. בטקס ברית המילה, מנוסחת ההתחייבות האישית והרוחנית של היילוד להיכנס בברית אברהם אבינו. אלפי שנה שהיהודים חוגגים את ברית המילה – אבל למרבה הצער, יש לכם שמונה ימים (או פחות) לתכנון האירוע. אז מה עושים? קראו את המאמר הבא על מנת לגלות כיצד לתכנן ברית מילה במספר ימים בודדים. 

 

לוקיישן, לוקשיין, לוקשיין

זה לא פשוט למצוא אולם אירועים בהתראה כל כך קצרה. אתם יכולים לנסות להתקשר למספר אולמות ולבדוק, או לפרסם פוסט בפייסבוק בקבוצה של מנהלי אולמות אירועים יודעי דבר – אבל אל תקדישו לכך יותר מידי זמן. אופציה חביבה נוספת היא מסעדה מוכרת וגדולה, בסגנון של שיפודייה (אלו בדרך כלל המקומות היחידים שיכולים להכיל כמות גדולה של אנשים).

לוקיישן מצוין שאינו אולם הוא בית הכנסת השכונתי. נכון, אותם בתי כנסת קטנים הם לא בדיוק ההגדרה ל"שופוני" או ל"זוהר" אבל תמיד יש בהם אנשים נחמדים מהשכונה אשר בקיאים בהלכות הברית, והם ישמחו לחגוג אתכם. כמו כן, בתי הכנסת יודעים איך לתכנן ברית, כי הרבה הורים טריים בוחרים דווקא באופציה הזו מטעמי מסורת וקהילה.

לוקיישן, לוקשיין, לוקשיין

בחירת מוהל

מסיבות ברורות, בחירת מוהל היא החלק הכי חשוב בתכנון הברית. במידה ובחרתם לחגוג את הברית בבית הכנסת השכונתי, היינו ממליצים לשאול להמלצתו של הרב או מנהל הקהילה. כמו כן, היינו שואלים חברים ובני משפחה להמלצות נוספות. בישראל קיימים שני סוגים של מוהלים: מוהל מוסמך, ומוהל רפואי – שהינו, למעשה, רופא.

מבחינה רפואית, ברית מילה עלולה להלחיץ הורים רבים – ובצדק. אנחנו רוצים להרגיע אתכם ולומר כי מידי שנה נערכות בישראל מעל ל-80 אלף בריתות, ורק 40 תינוקות מגיעים לבתי החולים עם סיבוכים כלשהם בשל ההליך. מדובר באחוז נמוך מאוד.

 

רשימת אורחים ושליחת הזמנות

הכינו רשימת מוזמנים – ארוכה או קצרה, מה שמתחשק. הזמינו את החברים הטובים והמשפחה כמובן. שליחת הזמנה לברית בצורה דיגיטלית היא הדרך המהירה ביותר לוודא כי כל האורחים ידעו על קיום האירוע.

כאמור, בעידן הדיגיטלי, אין צורך להגיע לבית הדפוס ולעצב הזמנה. זה תהליך ארוך מידי! יש אתרים, כגון My Invite לדוגמא, שידאגו לכם להזמנות בהליך אינטרנטי ופשוט. ההזמנות נעימות ומעוצבות, ומתאימות במיוחד לברית מילה. פלוס נוסף: ההזמנה הדיגיטילית ידידותית לסביבה.

רשימת אורחים ושליחת הזמנות

אוכל, קדימה אוכל

במידה ובחרתם לעשות את האירוע במסעדה, אתם מסודרים מבחינת האכלת האורחים. אם האירוע יתקיים בבית הכנסת או בבית – צריך להתחיל לחשוב על קייטרינג. גם כאן, היינו ממליצים על הסתמכות על המלצות של חברים, בני משפחה או קהילת בית הכנסת. זהו, האירוע עבר בשלום. האורחים מרוצים, אתם מרוצים, ועכשיו אפשר להתפנות לטיפול בילד המתוק שלכם. אנו מקווים שתרוו ממנו נחת – לפחות עד חגיגת הבר מצווה!

מזל טוב להולדת הבן! כך תתכננו ברית בכמה ימים

אולי יעניין אותך גם

מה הם מוצרי קד"מ?

בתור בעלי עסקים, הדבר החשוב ביותר הוא לדאוג לפרסום מסיבי של העסק שלכם בדרכים שונות. הדרכים הרגילות לפרסום מוכרות כמעט לכל אחד, וקצת קשה למצוא

קרא עוד »
פינג'אן
טיפים לאירועים
3 שימושים לכירת גז ניידת

מתכננים קמפינג?  אוהבים את השטח? הגעתם למקום הנכון. כירת גז ניידת היא המקום שבו מתחילה החגיגה האמתית. נשמע מוגזם? תחשבו שנייה על בוקר בלי קפה

קרא עוד »
3 מתנות שוות לבת הזוג

בחירת מתנה לבת זוג עשויה להיות עניין מורכב שמצריך מחשבה מעמיקה והיכרות עם עולם המתנות. שכן, יש כל כך הרבה מתנות והקושי גובר ככל שנכנסים

קרא עוד »
זמרת
טיפים לאירועים
איך בוחרים ערכת קריוקי?

אלו שבחרו בעבר ערכת קריוקי לאירוע שהם הקימו יידעו להגיד לכם גם אם תעירו אותם באמצע הלילה שבחירה של ערכה כזו זה לא עניין של

קרא עוד »